www.iiiWe.com » ساختمان با اسکلت فلزی

 صفحه شخصی محسن خدابخشی   
 
نام و نام خانوادگی: محسن خدابخشی
استان: مازندران - شهرستان: تنکابن
رشته: کارشناسی مکانیک - پایه نظام مهندسی: یک
شغل:  سرپرست کارگاه دستگاه نظارت
شماره نظام مهندسی:  1241000151
تاریخ عضویت:  1390/04/29
 روزنوشت ها    
 

 ساختمان با اسکلت فلزی بخش عمران

9

در بحث های ساخت و ساز یکی از مهمترین و به جرات می توان گفت موثرترین آیتم مساله هزینه است.
بحث هزینه ضربدر زمان!

ولی اگر براستی هزینه مهم است چرا در سازه های میان مرتبه از اسکلت فلزی استفاده نمی شود؟

آیا این به اور دیزان های طراحی و مسایل حاشیه ای بیشتر ربط پیدا نمی کند؟
و آیا این مساله ریشه در نا آشنایی طراحان سازه ها با آهن ندارد؟

شما چه فکر می کنید؟

یکشنبه 31 اردیبهشت 1391 ساعت 11:58  
 نظرات    
 
محمد علی سعیدیان 19:50 یکشنبه 31 اردیبهشت 1391
1
 محمد علی  سعیدیان
به شدت موافقم
مجید صابر 21:12 یکشنبه 31 اردیبهشت 1391
2
 مجید صابر
ضمن اینکه هزینه به عوامل گوناگونی بستگی دارد که از جمله آن می تواند نا آشنایی طراحان سازه ها باشد ولی با آن شدتی که جناب سعیدیان اعتقاد دارند موافق نیستم.
مطلب کیانی زاد 21:16 یکشنبه 31 اردیبهشت 1391
2
 مطلب کیانی زاد
خوب پارامترهای دیگه ای هم مثل در دسترس بودن مصالح و نیروی کار ماهر هم در این زمینه دخیله ...
نمی شه فقط به یه نکته بسنده کرد و به قاضی رفت و حکم صادر کرد ...
مسائل و مشکلات گوناگونی در انتخاب نوع اسکلت سازه تاثیر گذاره ...
رضا موسوی کیا 22:59 یکشنبه 31 اردیبهشت 1391
2
 رضا موسوی کیا
با سلام
با احترام به دیگر نظرات ، چون بنده ی حقیر از نزدیک با این موضوع سروکار دارم باید عرض کنم که چند آیتم در این موضوع دخیل اند .
1 : از نظر هزینه سازه های فلزی با طراحی های جدید از سازه های بتنی گرانتر تمام می شوند .
2 : مجری در مراحل اولیه ی اجرای ساختمان (اجرای اسکلت فلزی ) باید مبلغ زیادی را یکجا برای خرید آهن آلات پرداخت کند ولی در سازه ی بتنی پول کم کم تزریق می شود .
3 : غیر ثبات بودن بازار آهن نیز در بعضی از موارد تاثیر گذار است .
با توجه به موارد ذکر شده میشود اینطور نتیجه گرفت که بیشتر مسائل مالی در این زمینه تاثیر گذارند. قابل ذکر است ؛ در نقاطی که قیمت ملک بالاست اکثرا" از سازه های فلزی استفاده می شود تا زمان اجرای اسکلت ساختمان کمتر شود
مائده علیشاهی 11:05 دوشنبه 1 خرداد 1391
0
 مائده علیشاهی
همچنان منتظر نظر کارشناسان هستیم.......
محسن خدابخشی 11:34 دوشنبه 1 خرداد 1391
0
 محسن خدابخشی
جناب مهندسین عزیر. ضمن تشکر
1. در مورد طراحی ها باید اعتراف کنم کلا در کشور در سطح پایینی بسر می بریم خصوصا در ساختمان ها با مشاورین و طراحی های بساز بفروشی.
2. در مورد بازار آهن آلات و هزینه اولیه کاملا با جناب رادیان موافقم.
3. اما در بحث هزینه - زمان سازه های فلزی رجحان مالی بسیار بالاتری دارد.
4. البته بنده حکم صاد نکردم ولی چون خودم در بخش ساخت اسکلت فلزی مشغول هستم نواقصات و نقات قوت رو لمس کردم نظرم رو اعلام کردم.
5. مشکل بهینه نبودن طراحی های انجام شده بسیار تاثیر گذار بوده.
ممنون از الطفات دوستان.
احد آمالی 12:33 دوشنبه 1 خرداد 1391
0
 احد آمالی
آهن در ساختمان کاربردی ندارد فکر کنم منظورتون فولاد باشه
م افتخاری 16:25 دوشنبه 1 خرداد 1391
0
 م افتخاری
نظرات دوستان به دلایلی درست است ولی بیشتر به دلیل پرهیز از کار غیر عرف و نیاز به نیروهای متخصص از عمده دلایل آن میتواند باشد
علی ریاحی 10:07 سه شنبه 2 خرداد 1391
1
 علی ریاحی
من مدیر تولید یک کارخانه تولید استراکچر و قطعات فلزی هستم و در حدود 12 - 13 ساله کارم اینه.
ظرفیت کارخانه ما در حدود 800 الی 1000 تن در ماه و این نکته که کلیه کارفرماهای ما چه بخش صنعتی چه بخش ساختمانی سفارشاتشون تماما برمیگرده به قیمت و نوسانات بازار آهن جای تامل بسیار داره، چرا که زمانی قیمت آهن دارای نوسانات زیادی باشه تاثیر مستقیم روی تولید ما داره.
ولی با اینکه رشته تحصیلی من ساختمان تیست به این مسئله اعتقاد ندارم که عدم رویکرد طراحان به سازه فلزی دلیلش نا آشنایی باشه فقط فقط یا دلایل فنی داره یا مسائل مالی
محسن خدابخشی 16:27 سه شنبه 2 خرداد 1391
0
 محسن خدابخشی
جناب مهندس ریاحی
با سلام
یکی از دلایل که فرمودید مالیه و دقیقا درسته و بخشی از اون برمیگرده به بهینه نبودن طراحی ها.
من هم حدود 8 ساله تو کار استرکچر صنعتی و ساختمانی هستم و می بینم که عوامل مختلفی دست به دست هم می دن ولی بحث من اینه که صرفه جویی زمانی معنا داری وجود داره که شاید بحث مالی رو کاور کنه!
نیما محسون 21:53 سه شنبه 2 خرداد 1391
1
 نیما محسون
قبل از اینکه مبانی طرح لرزه ای در مقررات ملی ساختمان الزامی شود بطور کلی (با درصد نسبی بالا) بسته به شرایط سازه و اهمیت آن عموما سازه های فولادی ارزان تر از سازه های بتنی بودند ولی با اعمال مقررات جدید و در آینده نزدیک با حذف تحلیل و طراحی سازه ها بروش استاتیکی و اجباری شدن تحلیل دینامیکی موجب گرانتر شدن سازه های فولادی خواهد شد و یکی دیگر از عوامل مهم آن عدم تولید فولاد با مقاومت مشخصه لازم در کارخانه های داخلی می باشد بطوریکه طراح مجبوره از دو نوع فولاد پرمصرف ST37 و ST52 یکی را انتخاب نماید و انتخاب سومی وجود ندارد ولی در سازه های بتنی، یراحتی به جزئیات بیشتری از مصالح و سایر پارامترهای تاثیر گذار در طراحی،اجرا و ساخت سازه های بتنی دسترسی داشته و در اختیار طراح قرار دارد.
بطور کلی در صورتیکه چند پارامتر مهم نوع و اهمیت سازه، قیمت مصالح و شرایط اجرا، زمان را در کنار هم در نظر بگیریم قیمت تمام شده سازه های فولادی مقرون به صرفه تر از سازه های بتنی خواهد بود.